Salgs- og leveringsbetingelser

• 1 AP Motorcenter Højby Aps
• 1.1
AP Motorcenter Aps ønsker at levere branchens bedste service. Bestillinger modtaget før kl. 15 afsendes eller ligger klar til afhentning indenfor 1 – 3 hverdage.

• §2 Produkter
• 2.1
AP Motorcenter Aps sælger en bred vifte af produkter inden for have, skov og park. Alle produkter lever op til dansk lovgivning.
AP Motorcenter.dk opdateres løbende.

• §3 Priser
• 3.1
Priser er angivet i danske kroner (DKK), og prisen er opgivet inkl. moms. Alle priser er dagspriser, der opdateres løbende.

• §4 Betaling
• 4.1
Der kan betales med Dankort, Visa/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro og JCB. Beløbet opkræves i DKK. Beløbet vil først blive fratrukket din konto, når varen er sendt fra AP Motorcenters centrallager i Odense. Vi tager ikke kortgebyrer

• §4.2
Betalingen sker på en krypteret forbindelse (SSL), dermed er dine oplysninger beskyttet.

• §5 Ejerforhold
• 5.1
For erhvervskøb gælder, at AP Motorcenter Aps forbeholder sig

ejendomsretten til de leverede varer, indtil hele købesummen inkl. fragt er betalt.
Køber forpligter sig til at holde de leverede produkter skadesfri og forsikret, indtil hele købesummen er betalt.

• §6 Levering
• 6.1
Fragten beregnes automatisk ved afslutning af handlen. Levering vil normalt ske 1 – 3 dage efter. Fragtprisen for køb indtil 1000,- DKK er 75,- DKK. Herover er fragten gratis.
Du modtager en e-mail, når pakken sendes fra AP Motorcenters lager, eller når varen er klar til afhentning i Odense, vil du modtage en SMS

• §6.2
Levering vil oftest ske med GLS eller Danske Fragtmænd.
Du vil via e-mail blive informeret om, hvordan din pakke sendes.

• §6.3
Det er muligt at afhente en vare eller returnere en vare på AP Motorcenter Aps’ fysiske adresse i Odense.

Afhentningstider:
Mandag – torsdag 08:00-16:30
Lørdag 09:00 – 12:00

Fra og med November og frem, holder vi lukket alle lørdage vi vores afd.  i Odense.

Ved afhentning er det muligt at se/afprøve varen og der er mulighed for en grundig instruktion.

• §6.4
Det er Motorcenterets ansvar, at du modtager din vare i ordentlig stand. Ved modtagelse af varen bedes du kontrollere denne for fejl/mangler. Skulle din vare være beskadiget ved modtagelse, bedes du påpege dette overfor transportøren fx GLS eller Danske Fragtmand og herefter kontakte AP AP Motorcenter.
For erhvervsdrivende gælder, at varen skal undersøges straks efter modtagelse og eventuel beskadigelse skal noteres hos transportøren.

• §6.5
Husk altid at oplyse ordrenummer ved henvendelse til AP Motorcenter.

• §7 Klargøring
• 7.1
I forbindelse med køb på www.apmotorcenter.dk skal du ofte selv samle og klargøre dit produkt. Nødvendige manualer medfølger.

8 Fortrydelsesret
• 8.1
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

• Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til odense@apmotorcenter.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Vi har ikke brug for, at du giver besked på forhånd, du kan derfor nøjes med blot at sende varen retur til motorcenteret.
I forsendelsen bedes du lægge en kopi af følgeseddel eller faktura, så ordren kan identificeres.
Pakken bedes mærkes “ap motorcenter”, og på faktura/følgeseddel bedes du angive, hvorfor varen returneres.

• 8.2 – Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

• 8.3 – Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Vær også påpasselig med at påfylde olie eller benzin, da det ofte medfører en værdiforringelse af varen.

• 8.4 – Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

• §8.6
Hvis du ikke afhenter din ordre eller nægter modtagelse, vil udgiften til at få varen retur blive trukket fra din ordre.
Beløbet vil variere afhængig af, hvordan vi har leveret din ordre. Da vi både sender små pakker og store maskiner på paller, vil beløbet afhænge af vægt, volumen, post nr. levering til en erhvervs- eller privat adresse.

En pakke vil typisk koste mellem 30 & 150 kr. inkl. moms, og en palle vil typisk koste mellem 250 & 500 kr. inkl. moms på brofaste øer. i specielle tilfælde kan beløbet være op til 1.500 kr. inkl. moms. beløbet vil altid være lavere end speditørens vejl. pris.

• 9 Registrering og behandling af personoplysninger
• 9.1
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos AP Motorcenter ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på apmotorcenter.dk er AP Trading ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: odense@apmotorcenter.dk

§10 Reklamation/mangler
• 10.1
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

• 10.2
Ved reklamation/mangler bedes du sende en mail til odense@apmotorcenter.dk.
Du kan også kontakte vores serviceafdeling på tlf.: 63 95 55 00.
En servicemedarbejder vil herefter tage stilling til om:
– Produktet skal på værksted.
– Om du selv kan udføre reparationen med nye reservedele.
– Om produktet skal ombyttes.
– Om produktet skal sendes retur.
Større produkter bliver sendt til et nærliggende værksted, du skal have en kopi af din faktura med til værkstedet.
Hvis servicemedarbejderen beder om at få sendt maskinen retur, vil du på mail eller dagen efter modtage en returpakkeseddel med posten. Denne klistrer du blot på pakken og afleverer den på nærmeste posthus.
Når vi modtager varen retur til os, vil en medarbejder kontakte dig på telefon/mail med info om det videre forløb.
AP Motorcenter Aps dækker kun returfragten for erhvervsdrivende, såfremt du benytter den returpakkeseddel, som du får tilsendt.

• §11 Køber

• 11.1
AP Motorcenter Aps kan kun indgå aftaler med personer over 18 år.
Aftalen indgås på Dansk.
Det er altid kundens eget ansvar at opbevare en kopi af fakturaen, men bliver den væk, vil AP Motorcenter forsøge at hjælpe med en ny.
Et køb foretages ved, at de ønskede produkter lægges i kurven. Herefter indtastes leveringsinformationer, og derefter vælges en af betalingsmulighederne.

• §12 Sælger

AP Motorcenter Højby Aps
Hollufgårdsvej 1
5260 Odense S
CVR: 87 98 84 14
Tlf: 63 95 55 00
E-mail: odense@apmotorcenter.dk
AP Motorcenter ønsker at have glade og tilfredse kunder.
Vi vil gerne levere den bedste service i branchen, så skulle du mod forventning ikke være tilfreds med den betjening, som du har modtaget hos AP Motorcenter, hører vi meget gerne fra dig på odense@apmotorcenter.dk.

• § 13 Klageadgang
• 13.1
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –

http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
AP Motorcenter Aps
Hollufgårdsvej 1
5260 Odense S
E-mail: odense@apmotorcenter.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den:

Modtaget den:

Forbrugerens navn:

Forbrugerens adresse:

Forbrugerens underskrift:

Dato:

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.03.202

Søg efter en vare her